Анкета для виявлення інтересів учнів
1. Що Вам найбільше подобається робити у вільний час?
а) читати книги; обґрунтується;
б) дивитися телевізор;
в) дивитися відео;
г) зустрічатися з друзями, подругами;
ґ) грати на комп'ютері;
д) слухати музику;
е) ходити в театри і кіно;
є) інше__________________________________
2. Які фільми Ви хочете дивитися?
а) бойовики;
б) трилери;
в) детективи;
г) еротику;
ґ) комедії;
д) мюзикли;
е) мелодрами;
є) «проблемні» фільми;
ж) класику кінематографа;
з) інше__________________________________
З. Які передачі Вас більше всього цікавлять?
а) політичні огляди ;
б)спортивні програми;
в) музичні передачі;
г) телесеріали;
ґ) покази мод;
д) еротичні шоу;
е) кінофільми;
є) телеігри;
ж) інше__________________________________
4. Яка музика Вам більше всього подобається?
а) класичний рок;
б) важкий рок;
в) поп-музика;
г) джаз;
ґ) кантрі;
д) реп;
е) фольклор;
є) вітчизняна естрада;
ж) класична музика;
з) бардівські пісні;
и) російські романси;
і) інше__________________________________
5. Що Ви звичайно читаєте у вільний час (крім програмових творів)
а) поезію;
б) науково-популярну літературу;
в) детективи;
г) фантастику;
ґ) романи;
д) пригодницьку літературу;
е) еротичну літературу;
є) газети (які ? ____) журнали (які? ___) читаю мало;
ж) не читаю взагалі;
з) інше__________________________________
6. Що таке, на Ваш погляд, «здоровий спосіб життя»?
(Виберіть головне)
а) не пити;
б) не курити;
в) займатися спортом;
г) повноцінно і правильно харчуватися;
ґ) не вживати наркотиків;
д) не вести безладне статеве життя;
е) вести осмислений спосіб життя;
є) жити повноцінним духовним життям;
ж) інше_________________________________
7. Чи вважаєте Ви для себе необхідним дотримуватися принципів здорового способу життя?
а) так;
б) ні;
в) частково;
г) ця проблема мене поки не хвилює;
ґ) інше_________________________________
8.Якби Ви довідалися, що ваш друг (подруга) вживає наркотики Ви б:
а) негайно припинили з ним (нею) відносини;
б) продовжили б дружити, не звертаючи уваги;
в) постаралися б допомогти позбутися цієї звички;
г) попросили б дати Вам спробувати;
ґ) інше_________________________________
9. Як Ви ставитеся до рекету?
а) вважаю його необхідним елементом ринкової економіки;
б) вважаю це явище неминучим злом;
в) вважаю рекет заняттям, гідним справжнього чоловіка;
г) вважаю, що з цим необхідно боротися;
ґ) якби це було можливо, зайнявся б рекетом сам;
д) ця проблема мене не турбує;
е) інше_________________________________
10. Чи вважаєте Ви проституцію прийнятним засобом заробляти гроші?
а) вважаю, що ця робота не гірше, ніж будь-яка інша;
б) ставлюся з осудом;
в) можу уявити себе в цьому бізнесі;
г) вважаю, що з цим необхідно боротися;
ґ) проституція - засіб отримати за власне задоволення великі гроші;
д) не думав про це;
е) інше_________________________________
11. 3 якого віку, як Ви вважаєте, можна починати статеве життя?
а) з 11 років;
б) з 13 років;
в) з 15 років;
г) з 17 років;
ґ) після 18 років.
12. Як Ви ставитеся до проблеми ранньої вагітності?
а) з осудом;
б) вважаю особистою справою кожного;
в) вважаю, що чим раніш, тим краще;
г) ця проблема мене не хвилює;
ґ) інше_________________________________
13. Якби Ви довідалися, що Ваша подруга збирається зробити аборт, Ви б:
а) засудили її;
б) постаралися відговорити;
в) підтримали морально;
г) вважав би це її особистою справою;
ґ) не задумувався про це;
д) вважаю, що аборт - справжнє вбивство;
е) вважаю, що через це, рано або пізно, проходить майже кожна жінка;
є) інше_________________________________
14. Наскільки Ви інформовані про засоби безпеки сексу?
а) моїх знань мені цілком достатньо;
б) знаю практично всі;
в) знаю дуже мало, хотів би довідатися більше;
г) не знаю і знати не хочу;
ґ) інше__________________________________
15. Чого Ви боїтеся більше всього в цьому житті?
а) стати жертвою катастрофи (авіа-, авто-, залізничної);
б) стати наркоманом;
в) занедужати СНІДом;
г) втратити житло і стати «бомжом»;
ґ) стати інвалідом, прикутим до постелі;
д) стати жертвою масових заворушень, вуличної бійки;
е) зазнати нападу кримінальних елементів;
є) збожеволіти.
Оперативна діагностика соціально-психологічної
атмосфери колективу
Лист відповідей
Прізвище, ім'я, по батькові _____________________________________________________________
Група________________
Дата_________________
Дружелюбність______________________________ Ворожість
Задоволення_________________________________ Незгода
Захопленість_________________________________Байдужість
Продуктивність______________________________ Непродуктивність
Згода_______________________________________ Незадоволення
Співпраця___________________________________ Відсутність її
Взаємо підтримка____________________________ Недоброзичливість
Цікавість___________________________________ Нудьга
Успішність__________________________________ Неуспішність
Теплота_____________________________________ Холодність
1 2 3 4 5 6 7 8
По цих протилежних по змісту парах слів можна визначити соціально-психологічну атмосферу колективу.
Чим ближче до правого чи лівого слова в кожній парі ви помістите знак «X», тим більше виражений той чи інший показник у вашому колективі.
Чим лівіше розташований знак «X», тим нижчий бал, тим сприятливіша атмосфера класу. І навпаки, чим правіше розташований знак, тим несприятливіша атмосфера колективу.
Діагностика рівня розвитку групи
Групі дається ряд тверджень і дається інструкція: уважно вдумайтеся в зміст тверджень, оцінивши, в якій мірі кожне з них справедливе по відношенню до вашої групи.
При цьому пропонується 4 варіанти відповідей:
а. Дане твердження повністю відповідає характеру стосунків, що склалися в нашій групі.
б. Дане твердження взагалі характерне для нашої групи.
в. Дане твердження лише частково може бути застосоване для нашої групи.
г. Дане твердження не характерне для нашої групи, у нас все навпаки.
Процедура дослідження така:
Після вступної бесіди викладач на дошці записує критерії оцінки (а, б в, г) і повільно зачитує твердження.
Учні на опитувальних картках проти номера кожного твердження ставлять одну з чотирьох оцінок (1-а, 2-б, 3-а і т.д.)
Зібравши відповіді, педагог підраховує, якого типу відповіді домінують:
1. Якщо відповіді типу (а), то можна говорити про колектив;
2. б — середній тип;
3. в — низький;
4. г — корпорацію.
ТВЕРДЖЕННЯ
В нашій групі головний критерій цінності людини — її ставлення до праці.
Члени нашої групи не байдужі до чийогось лиха, для них чужа мораль «моя хата з краю».
В нашій групі новачок не відчуває себе одинаком, а зустріне доброзичливість і чуйність.
В нас немає любимчиків і не любимчиків.
Атмосфера безкорисливості та взаємодопомоги завжди відрізняє нас.
Кожний з нас достатньо ініціативний, щоб при необхідності взяти на себе відповідальність за вирішення будь-якої справи.
Для нас не притаманний принцип «Своя сорочка ближча до тіла».
Успіх кожного з нас щиро радує всіх інших і ні в кого не викликає заздрості.
Більшість з нас може поступитися особистим заради загальної справи.
Ми достатньо активні і ініціативи нам не займати.
При вирішенні важливих питань, ми, як правило, одностайні.
Ми достатньо згуртовані і одностайні, організовані,
При поразках і невдачах ми не спішимо звинувачувати одне одного. Намагаємось розібратися в їх причинах.
В присутності керівника ми почуваємо себе впевнено,
Стиль керівництва нашою групою рівний, доброзичливий.
Для нас не характерно, щоб під «гарячу» руку могло дістатися від керівника тому, хто має рацію, і тому, хто не має рації.
При відсутності керівника ритм і порядок роботи в нашій групі, як правило, не порушуються.
Розуміючи, що в своєму прагненні зробити щось певним чином група піде хибним шляхом, в кожного з нас вистачило б сил тримати її від таких кроків,
В нас не промовчать, якщо побачать, що ти не правий.
Вільний час ми нерідко проводимо разом.
В нас прийнято ділитися своїми сімейними радощами та неприємностями.
В нас теж є діади та тріади, але це не заважає нам почуватись єдиною сім'єю.
Старанність кожного з нас і внесок в загальну справу завжди стає набуттям гласності і адекватно оцінюється керівником.
В нашій групі порушник дисципліни буде відповідати не лише перед керівником, але й перед всією групою.
Сила й зовнішня привабливість, а також володіння престижними речами для нашої групи — це ще не все, щоб користуватися успіхом і популярністю.
Кожне з цих тверджень — своєрідний параметр рівня групового розвитку, тому крім загальної характеристики цього рівня психолог може побачити й ті конкретні напрямки, з допомогою яких можна посилити або змінити роботу з групою на шляху створення колективу.
Можна з цих тверджень взяти 15—19, 15—20 характерних для даного досліджений.
70—80%-наближеної точності.
Тест «Ваш психологічний тип»
У психології виділяють три психологічних типи стосовно оточуючих: інтроверт, амброверт і екстраверт.
Визначити, до якого типу відноситься людина, можна за допомогою нескладної методики. Для цього візьміть чистий аркуш паперу і намалюйте коло. А тепер доповніть коло так, щоб вийшов малюнок. Подивимося, що намальовано.
Якщо все домальоване перебуває, в основному, всередині кола (наприклад, обличчя людини, годинник і
т. д.), то людина — інтроверт.
Якщо ж домальоване виявилося поза колом (наприклад, квітка, сонечко і
т. д.), то — екстраверт.
Доповнення малюнка рівною мірою й зовні, і усередині свідчить, що людина відноситься до амбровертів.
Тепер охарактеризуємо особливості кожного з цих типів.
Інтроверт, звернений у себе, людина, яка важко вступає в контакт. Така людина орієнтована, як правило, на свої почуття, стримана, сором'язлива. У рішеннях серйозна, емоціям не довіряє, любить порядок. Песимістична, і тому навряд чи з неї вийде гарний педагог чи організатор. Однак такі люди незамінні, якщо необхідно виконати роботу, яка вимагає тривалого й методичного напруження, посидючості, уваги, терпіння.
Для амброверта характерні спокійні, рівні стосунки з людьми, відповідальність за свої вчинки. Саме такими якостями володіють гарні керівники, педагоги, всі люди, чия робота будується на спілкуванні з іншими людьми. Амброверти — це люди, які мають риси екстраверта й інтроверта, тому їх енергія спрямована і всередину, і поза собою.
Екстраверти — балакучі, товариські люди, які люблять зміну настрою. Люблять встановлювати нові контакти, але при цьому часто незібрані, неврівноважені, можуть бути нав'язливими. При цьому вони чудові імпровізатори. Все у них виходить легко й невимушено. Нестримані, тому що не вважають за потрібне контролювати емоції й почуття. У роботі енергійні, демонструють прекрасну реакцію.
Другий варіант
Наведені нижче висловлювання оцініть в балах від 0 балів (якщо для вас це нехарактерно) до 4 балів (якщо подане висловлювання цілком характеризує вас).
Висловлювання
Я легко зближаюся з людьми.
У мене багато знайомих, з якими я охоче зустрічаюся.
Я говірка людина.
Я невимушено почуваю себе з незнайомими людьми.
Мені було б неприємно, якби надовго зникла можливість спілкування.
Коли мені треба щось дізнатися, я волію запитати, а не копатися в книгах.
Мені вдається пожвавити нудну компанію.
Я говорю швидко.
Коли я надовго відірваний від людей, мені дуже хочеться поговорити з ким-небудь.
1-12 балів — інтроверт.
13—24 бали — амброверт.
25—36 балів — екстраверт.
МЕТОДИКА «ВАША МОРАЛЬНА СПРЯМОВАНІСТЬ»
Мета: визначити своє ставлення до моральних норм поведінки (відповідальності, самокритичності, чуйності, справедливості, спрямованості).
Інструкція
Перед вами опис різних життєвих ситуацій. Як би ви вчинили, опинившись у одній з них? Із запропонованих відповідей виберіть ту, котра збігається з вашою точкою зору і запишіть літеру, під якою цей варіант.
Ситуації
1. Під час канікул, коли ви зібралися поїхати відпочити, класний керівник зненацька попросив допомогти привести в порядок навчальний
кабінет. Що ви зробите?
а) скажете, що згодні допомогти, і відкладете свій від'їзд;
б) зберете дітей і разом з ними зробите всю роботу за один день;
в) пообіцяєте виконати роботу після повернення;
г) порадите залучити на допомогу того, хто залишається в місті;
д) ваш варіант.
2. Вам дали доручення, яке вам не до душі, але його виконання терміново необхідне колективу. Як ви вчините?
а) сумлінно виконаєте доручення;
б) залучите до виконання доручення однокласників;
в) попросите дати вам інше, більш цікаве для вас доручення;
г) знайдете привід для відмови;
д) ваш варіант.
3. Ви випадково почули, як група однокласників висловлювала справедливі, але неприємні зауваження на вашу адресу. Як ви вчините?
а) постараєтеся пояснити дітям свою поведінку;
б) переведете розмову на жарт, але постараєтеся скоріше швидше
виправити ті недоліки, про які йшлося;
в) зробите вигляд, що нічого не чули;
г) скажете дітям, що вони самі не кращі за вас, особливо тому, що говорять під час вашої відсутності;
д) ваш варіант.
4. Ви стали свідком того, як одна людина незаслужено скривдила іншу.
Як ви вчините?
а) зажадаєте від кривдника вибачень на адресу потерпілого;
б) розберетеся в причинах конфлікту і доможетеся його усунення;
в) виразите співчуття тому, кого скривдили;
г) зробите вигляд, що вас це не стосується;
д) ваш варіант.
5. Випадково, не бажаючи того, ви завдали невеликої шкоди або заподіяли зло іншій людині. Як ви вчините?
а) зробите все, щоб усунути наслідки шкоди і завданого зла;
б) вибачитеся, поясните потерпілому, що не хотіли цього;
в) постараєтеся, щоб ніхто не помітив завданої вами шкоди, зробите
вигляд, що не винні;
г) звалите провину на того, хто постраждав: нехай не лізе — сам винен;
д) ваш варіант.
6. Під час уроку фізкультури під час командної гри ви трохи поранили
ногу. Як ви вчините?
а) продовжите гру, як ні в чому не бувало;
б) збігаєте в медпункт, і після надання допомоги повернетеся в гру;
в) поясните ситуацію дітям і підете в роздягальню;
г) кинете гру і, кульгаючи, підете;
д) ваш варіант.
Підбиття підсумків
Якщо у ваших відповідях переважають відповіді «а», то це свідчить про активне, стійке, позитивне ставлення до відповідних моральних норм.
Якщо у відповідях переважає «б», то це ставлення можна вважати активним, але недостатньо стійким.
Перевага відповідей «в» свідчить про пасивне і недостатньо стійке ставлення до відповідних моральних норм.
Перевага відповідей «г» — ставлення негативне, нестійке.
Кiлькiсть переглядiв: 5572