Анкета для виявлення інтересів учнів



1. Що Вам найбільше подобається робити у вільний час?

а) читати книги; обґрунтується;

б) дивитися телевізор;

в) дивитися відео;

г) зустрічатися з друзями, подругами;

ґ) грати на комп'ютері;

д) слухати музику;

е) ходити в театри і кіно;

є) інше__________________________________

2. Які фільми Ви хочете дивитися?

а) бойовики;

б) трилери;

в) детективи;

г) еротику;

ґ) комедії;

д) мюзикли;

е) мелодрами;

є) «проблемні» фільми;

ж) класику кінематографа;

з) інше__________________________________

З. Які передачі Вас більше всього цікавлять?

а) політичні огляди ;

б)спортивні програми;

в) музичні передачі;

г) телесеріали;

ґ) покази мод;

д) еротичні шоу;

е) кінофільми;

є) телеігри;

ж) інше__________________________________

4. Яка музика Вам більше всього подобається?

а) класичний рок;

б) важкий рок;

в) поп-музика;

г) джаз;

ґ) кантрі;

д) реп;

е) фольклор;

є) вітчизняна естрада;

ж) класична музика;

з) бардівські пісні;

и) російські романси;

і) інше__________________________________

5. Що Ви звичайно читаєте у вільний час (крім програмових творів)

а) поезію;

б) науково-популярну літературу;

в) детективи;

г) фантастику;

ґ) романи;

д) пригодницьку літературу;

е) еротичну літературу;

є) газети (які ? ____) журнали (які? ___) читаю мало;

ж) не читаю взагалі;

з) інше__________________________________

6. Що таке, на Ваш погляд, «здоровий спосіб життя»?

(Виберіть головне)

а) не пити;

б) не курити;

в) займатися спортом;

г) повноцінно і правильно харчуватися;

ґ) не вживати наркотиків;

д) не вести безладне статеве життя;

е) вести осмислений спосіб життя;

є) жити повноцінним духовним життям;

ж) інше_________________________________

7. Чи вважаєте Ви для себе необхідним дотримуватися принципів здорового способу життя?

а) так;

б) ні;

в) частково;

г) ця проблема мене поки не хвилює;

ґ) інше_________________________________

8.Якби Ви довідалися, що ваш друг (подруга) вживає наркотики Ви б:

а) негайно припинили з ним (нею) відносини;

б) продовжили б дружити, не звертаючи уваги;

в) постаралися б допомогти позбутися цієї звички;

г) попросили б дати Вам спробувати;

ґ) інше_________________________________

9. Як Ви ставитеся до рекету?

а) вважаю його необхідним елементом ринкової економіки;

б) вважаю це явище неминучим злом;

в) вважаю рекет заняттям, гідним справжнього чоловіка;

г) вважаю, що з цим необхідно боротися;

ґ) якби це було можливо, зайнявся б рекетом сам;

д) ця проблема мене не турбує;

е) інше_________________________________

10. Чи вважаєте Ви проституцію прийнятним засобом заробляти гроші?

а) вважаю, що ця робота не гірше, ніж будь-яка інша;

б) ставлюся з осудом;

в) можу уявити себе в цьому бізнесі;

г) вважаю, що з цим необхідно боротися;

ґ) проституція - засіб отримати за власне задоволення великі гроші;

д) не думав про це;

е) інше_________________________________

11. 3 якого віку, як Ви вважаєте, можна починати статеве життя?

а) з 11 років;

б) з 13 років;

в) з 15 років;

г) з 17 років;

ґ) після 18 років.

12. Як Ви ставитеся до проблеми ранньої вагітності?

а) з осудом;

б) вважаю особистою справою кожного;

в) вважаю, що чим раніш, тим краще;

г) ця проблема мене не хвилює;

ґ) інше_________________________________

13. Якби Ви довідалися, що Ваша подруга збирається зробити аборт, Ви б:

а) засудили її;

б) постаралися відговорити;

в) підтримали морально;

г) вважав би це її особистою справою;

ґ) не задумувався про це;

д) вважаю, що аборт - справжнє вбивство;

е) вважаю, що через це, рано або пізно, проходить майже кожна жінка;

є) інше_________________________________

14. Наскільки Ви інформовані про засоби безпеки сексу?

а) моїх знань мені цілком достатньо;

б) знаю практично всі;

в) знаю дуже мало, хотів би довідатися більше;

г) не знаю і знати не хочу;

ґ) інше__________________________________

15. Чого Ви боїтеся більше всього в цьому житті?

а) стати жертвою катастрофи (авіа-, авто-, залізничної);

б) стати наркоманом;

в) занедужати СНІДом;

г) втратити житло і стати «бомжом»;

ґ) стати інвалідом, прикутим до постелі;

д) стати жертвою масових заворушень, вуличної бійки;

е) зазнати нападу кримінальних елементів;

є) збожеволіти.


Оперативна діагностика соціально-психологічної

атмосфери колективу


Лист відповідей

Прізвище, ім'я, по батькові _____________________________________________________________

Група________________

Дата_________________

Дружелюбність______________________________ Ворожість

Задоволення_________________________________ Незгода

Захопленість_________________________________Байдужість

Продуктивність______________________________ Непродуктивність

Згода_______________________________________ Незадоволення

Співпраця___________________________________ Відсутність її

Взаємо підтримка____________________________ Недоброзичливість

Цікавість___________________________________ Нудьга

Успішність__________________________________ Неуспішність

Теплота_____________________________________ Холодність

1 2 3 4 5 6 7 8

По цих протилежних по змісту парах слів можна визначити соціально-психологічну атмосферу колективу.

Чим ближче до правого чи лівого слова в кожній парі ви помістите знак «X», тим більше виражений той чи інший показник у вашому колективі.

Чим лівіше розташований знак «X», тим нижчий бал, тим сприятливіша атмосфера класу. І навпаки, чим правіше розташований знак, тим несприятливіша атмосфера колективу.


Діагностика рівня розвитку групи

Групі дається ряд тверджень і дається інструкція: уважно вдумайтеся в зміст тверджень, оцінивши, в якій мірі кожне з них справедливе по відношенню до вашої групи.

При цьому пропонується 4 варіанти відповідей:

а. Дане твердження повністю відповідає характеру стосунків, що склалися в нашій групі.

б. Дане твердження взагалі характерне для нашої групи.

в. Дане твердження лише частково може бути застосоване для нашої групи.

г. Дане твердження не характерне для нашої групи, у нас все навпаки.

Процедура дослідження така:

Після вступної бесіди викладач на дошці записує критерії оцінки (а, б в, г) і повільно зачитує твердження.

Учні на опитувальних картках проти номера кожного твердження ставлять одну з чотирьох оцінок (1-а, 2-б, 3-а і т.д.)

Зібравши відповіді, педагог підраховує, якого типу відповіді домінують:

1. Якщо відповіді типу (а), то можна говорити про колектив;

2. б — середній тип;

3. в — низький;

4. г — корпорацію.

ТВЕРДЖЕННЯ

В нашій групі головний критерій цінності людини — її ставлення до праці.

Члени нашої групи не байдужі до чийогось лиха, для них чужа мораль «моя хата з краю».

В нашій групі новачок не відчуває себе одинаком, а зустріне доброзичливість і чуйність.

В нас немає любимчиків і не любимчиків.

Атмосфера безкорисливості та взаємодопомоги завжди відрізняє нас.

Кожний з нас достатньо ініціативний, щоб при необхідності взяти на себе відповідальність за вирішення будь-якої справи.

Для нас не притаманний принцип «Своя сорочка ближча до тіла».

Успіх кожного з нас щиро радує всіх інших і ні в кого не викликає заздрості.

Більшість з нас може поступитися особистим заради загальної справи.

Ми достатньо активні і ініціативи нам не займати.

При вирішенні важливих питань, ми, як правило, одностайні.

Ми достатньо згуртовані і одностайні, організовані,

При поразках і невдачах ми не спішимо звинувачу­вати одне одного. Намагаємось розібратися в їх причинах.

В присутності керівника ми почуваємо себе впевнено,

Стиль керівництва нашою групою рівний, добро­зичливий.

Для нас не характерно, щоб під «гарячу» руку могло дістатися від керівника тому, хто має рацію, і тому, хто не має рації.

При відсутності керівника ритм і порядок роботи в нашій групі, як правило, не порушуються.

Розуміючи, що в своєму прагненні зробити щось певним чином група піде хибним шляхом, в кожного з нас вистачило б сил тримати її від таких кроків,

В нас не промовчать, якщо побачать, що ти не правий.

Вільний час ми нерідко проводимо разом.

В нас прийнято ділитися своїми сімейними радощами та неприємностями.

В нас теж є діади та тріади, але це не заважає нам почуватись єдиною сім'єю.

Старанність кожного з нас і внесок в загальну справу завжди стає набуттям гласності і адекватно оцінюється керівником.

В нашій групі порушник дисципліни буде відповіда­ти не лише перед керівником, але й перед всією групою.

Сила й зовнішня привабливість, а також володіння престижними речами для нашої групи — це ще не все, щоб користуватися успіхом і популярністю.

Кожне з цих тверджень — своєрідний параметр рівня групового розвитку, тому крім загальної характеристики цього рівня психолог може побачити й ті конкретні напрямки, з допомогою яких можна посилити або змінити роботу з групою на шляху створення колективу.

Можна з цих тверджень взяти 15—19, 15—20 характерних для даного досліджений.

70—80%-наближеної точності.


Тест «Ваш психологічний тип»


У психології виділяють три психологічних типи стосовно оточуючих: інтроверт, амброверт і екстраверт.


Визначити, до якого типу відноситься людина, можна за допомогою нескладної методики. Для цього візьміть чистий аркуш паперу і намалюйте коло. А тепер доповніть коло так, щоб вийшов малюнок. Подивимося, що намальовано.

Якщо все домальоване перебуває, в основному, всередині кола (наприклад, обличчя людини, годинник і т. д.), то людина — інтроверт.

Якщо ж домальоване виявилося поза колом (наприклад, квітка, сонечко і т. д.), то — екстраверт.

Доповнення малюнка рівною мірою й зовні, і усередині свідчить, що людина відноситься до амбровертів.

Тепер охарактеризуємо особливості кожного з цих типів.


Інтроверт, звернений у себе, людина, яка важко вступає в контакт. Така людина орієнтована, як правило, на свої почуття, стримана, сором'язлива. У рішеннях серйозна, емоціям не довіряє, любить порядок. Песимістична, і тому навряд чи з неї вийде гарний педагог чи організатор. Однак такі люди незамінні, якщо необхідно виконати роботу, яка вимагає тривалого й методичного напруження, посидючості, уваги, терпіння.

Для амброверта характерні спокійні, рівні стосунки з людьми, відповідальність за свої вчинки. Саме такими якостями володіють гарні керівники, педагоги, всі люди, чия робота будується на спілкуванні з іншими людьми. Амброверти — це люди, які мають риси екстраверта й інтроверта, тому їх енергія спрямована і всередину, і поза собою.


Екстраверти — балакучі, товариські люди, які люблять зміну настрою. Люблять встановлювати нові контакти, але при цьому часто незібрані, неврівноважені, можуть бути нав'язливими. При цьому вони чудові імпровізатори. Все у них виходить легко й невимушено. Нестримані, тому що не вважають за потрібне контролювати емоції й почуття. У роботі енергійні, демонструють прекрасну реакцію.


Другий варіант

Наведені нижче висловлювання оцініть в балах від 0 балів (якщо для вас це нехарактерно) до 4 балів (якщо подане висловлювання цілком характеризує вас).


Висловлювання

Я легко зближаюся з людьми.

У мене багато знайомих, з якими я охоче зустрічаюся.

Я говірка людина.

Я невимушено почуваю себе з незнайомими людьми.

Мені було б неприємно, якби надовго зникла можливість спілку­вання.

Коли мені треба щось дізнатися, я волію запитати, а не копатися в книгах.

Мені вдається пожвавити нудну компанію.

Я говорю швидко.

Коли я надовго відірваний від людей, мені дуже хочеться поговорити з ким-небудь.

1-12 балів — інтроверт.

13—24 бали — амброверт.

25—36 балів — екстраверт.


МЕТОДИКА «ВАША МОРАЛЬНА СПРЯМОВАНІСТЬ»

Мета: визначити своє ставлення до моральних норм поведінки (відповідальності, самокритичності, чуйності, справедливості, спрямованості).

Інструкція

Перед вами опис різних життєвих ситуацій. Як би ви вчинили, опинившись у одній з них? Із запропонованих відповідей виберіть ту, котра збігається з вашою точкою зору і запишіть літеру, під якою цей варіант.

Ситуації

1. Під час канікул, коли ви зібралися поїхати відпочити, класний керівник зненацька попросив допомогти привести в порядок навчальний
кабінет. Що ви зробите?

а) скажете, що згодні допомогти, і відкладете свій від'їзд;

б) зберете дітей і разом з ними зробите всю роботу за один день;

в) пообіцяєте виконати роботу після повернення;

г) порадите залучити на допомогу того, хто залишається в місті;

д) ваш варіант.

2. Вам дали доручення, яке вам не до душі, але його виконання терміново необхідне колективу. Як ви вчините?

а) сумлінно виконаєте доручення;

б) залучите до виконання доручення однокласників;

в) попросите дати вам інше, більш цікаве для вас доручення;

г) знайдете привід для відмови;

д) ваш варіант.

3. Ви випадково почули, як група однокласників висловлювала справедливі, але неприємні зауваження на вашу адресу. Як ви вчините?

а) постараєтеся пояснити дітям свою поведінку;

б) переведете розмову на жарт, але постараєтеся скоріше швидше
виправити ті недоліки, про які йшлося;

в) зробите вигляд, що нічого не чули;

г) скажете дітям, що вони самі не кращі за вас, особливо тому, що говорять під час вашої відсутності;

д) ваш варіант.

4. Ви стали свідком того, як одна людина незаслужено скривдила іншу.
Як ви вчините?

а) зажадаєте від кривдника вибачень на адресу потерпілого;

б) розберетеся в причинах конфлікту і доможетеся його усунення;

в) виразите співчуття тому, кого скривдили;

г) зробите вигляд, що вас це не стосується;

д) ваш варіант.

5. Випадково, не бажаючи того, ви завдали невеликої шкоди або заподіяли зло іншій людині. Як ви вчините?

а) зробите все, щоб усунути наслідки шкоди і завданого зла;

б) вибачитеся, поясните потерпілому, що не хотіли цього;

в) постараєтеся, щоб ніхто не помітив завданої вами шкоди, зробите
вигляд, що не винні;

г) звалите провину на того, хто постраждав: нехай не лізе — сам винен;

д) ваш варіант.

6. Під час уроку фізкультури під час командної гри ви трохи поранили
ногу. Як ви вчините?

а) продовжите гру, як ні в чому не бувало;

б) збігаєте в медпункт, і після надання допомоги повернетеся в гру;

в) поясните ситуацію дітям і підете в роздягальню;

г) кинете гру і, кульгаючи, підете;

д) ваш варіант.

Підбиття підсумків

Якщо у ваших відповідях переважають відповіді «а», то це свідчить про активне, стійке, позитивне ставлення до відповідних моральних норм.

Якщо у відповідях переважає «б», то це ставлення можна вважати активним, але недостатньо стійким.

Перевага відповідей «в» свідчить про пасивне і недостатньо стійке ставлення до відповідних моральних норм.

Перевага відповідей «г» — ставлення негативне, нестійке.
Кiлькiсть переглядiв: 5572

Коментарi